Skapa blogg, gratis bloggdesign, enkel marknadsföring, SEO samt tjäna pengar på bloggen - allt i ett och mycket mer!

söndag 31 juli 2011

Blogvertiser - få betalt för dina inlägg

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Blogvertiser är en affiliatetjänst som låter dig får betalt för dina inlägg på din blogg. Det handlar inte om några jättestora summor och du är inte heller varken tvungen att skriva om något eller tvungen att skriva något speciellt. Du får en uppdragsbeskrivning om att du ska t.ex. nämna en produkt i ett inlägg, skriva om ett ämne på minst 150 ord och sedan länka till en viss sida. Sedan ska du posta tillbaka url:en och vänta på godkännande av att du klarat av ditt uppdrag.

Som ett exempel har jag använt mig av Blogvertiser på min andra blogg Träning och Motivation där jag skrivit ett inlägg om Fotbolls EM 2012. Jag är egentligen inte så förtjust i fotboll så därför fick jag vinkla de hela en aning så att det skulle passa in på min blogg. Uppdraget var att skriva om EM 2012, 150 ord minst samt länka till deras hemsida med en viss ankartext. Alltså handlade det hela om att köpa en sig en väldigt relevant inlänk. Uppdraget godkändes och inväntar betalning på 50 kr.

Du kommer inte bli rik på att skriva för blogvertiser eftersom betalningen ligger på 50 kr för en nystartad blogg och går upp till ett par hundralappar för mer välbesökta bloggar. Inte heller öser uppdragen in men det kan vara ett trevligt sätt att tjäna en extra slant gentemot vanliga reklambanners.

Så testa! Du förbinder dig inte för något. Blogvertiser

Lärt dig något om hur man skapar, designar och tjänar pengar på din blogg eller hemsida? Gillar du inlägget får du gärna Twittra, gilla på Facebook, posta på Pusha, länka eller kommentera inlägget.

2 kommentarer:

Rasmus sa...

Blogvertiser är ett grymt bra sätt för att tjäna lite extra pengar. Har man en blogg med 50-100 besökare varje dag kan man tjäna 300-400 kr varje gång man får ett uppdrag.

Smartius sa...

Håller absolut med, man måste ju inte göra något man inte vill heller men ju fler uppdrag man gör på rätt sätt desto fler kan man få. Sen handlar det ju om att man får sätt sig in i ämnet och vinkla det så det passar in på bloggens tema...